Unihiekkakaveri ei halua taaskaan tavata minua. Syynä voi tietysti olla se, että vetelin eilen aamupäivä- ja iltapäikkärit. Kun työ alkoi rasittaa ja tuo uusi yhteislääkitys jotenkin hömelöidä. Eli nukuin tuossa äsken ehkä tunnin, pari ja heräsin uneen. Uni sinänsä oli outo: vanha mäyräkoira halusi synnyttää pikaisesti sängyssäni. Muut olivat asiaa vastaan, koska koira oli vihainen. Ei kuitenkaan minulle, joten tein ystävällisesti tilaa. Ja kas, sieltä pyörähti kaksi nättiä mäyrisvauvelia... Oi te unten tulkitsijat, kertokaa mitä tämä merkitsee? Mainittakoon, että ei, en kakkinut housuuni eli vatsa toimii normaalisti *virn*.

Työ alkoi rasittaa eilen, todella.  Aamuyöllä säädin tupakeittiön uudet hyllyt sisältöineen. Ja tämä tarkoitti siis vakavaa harkintaa sijoitusten ja ryhmittelyn suhteen. Minä kun en ryhmittele kirjoja mitenkään loogisesti, muiden ajatusten mukaan tai aakkostaen. Welhottarella on tuo oma sijoittelunsa, joka toimii. Eli tiedän tasan varpisti, missä mikin opus sijaitsee. Lisäksi piti jättää tilaa uusille hankinnoille, joita on tulossa. Hyvin selvisin, yli jäi muutamia vieraskieliselle sekaosastolle kuuluvia ja pari yhdentekevää jännäriä, joilla ei juurikaan ole merkitystä. Ne sijoittelen tänne makkariin ja myöhemmin ehkä myyntiin. Mutta nyt puolet kirjoista on siis todella kohdallansa. Kehu-kehu vielä, että kokonaisuus on niiiiiiiiin siisti, nätti ;D Koko residenssi kohentui - mielestäni!

Belgarion tulee huomenna avittamaan makkarin hyllyjen täyttämisessä ja kiinnityksessä, niissä on oma jipponsa. Sitten sekin on tehty. Ai niin, johtuisikohan tämän kertainen huonounisuus siitä, että suuri osa kirjoista on nyt sängyn alla jömmassa, kun muuta tilaa ei ole. Jospa ne vaikuttavat jotenkin minuun, siis tuolta patjojen lävitse? Säteillen, ikäänkuin.... =O

Nuuuuuuuh - ulkoa tulee hyvä tuoksu! On lämmintä, sade on lakannut. Metsä ja ruoho tuoksuvat, tuulee lempeästi. Mukava yö, vähän pimeä ,D

Tänään päivä taitaa kulua ehkä jopa pyykillä, jos koivet sen suovat. Kaveri on myös tulossa käymään, tarvitsee apua paperiasioissa ja hakemuksissa. Ehheeheh, mukavaa *virnuilee*! Ja pari kirjaakin on vielä jäljellä. Huomenna onkin pakko käydä roudausretkellä, ihan pakko. Herjaamo kutsuu maanantaiksi, tarvitaan lounaseväsruokaa, kirjoja ja muuta tarpeellista.

--------------------------------------

254944.jpg

Yätä taas, kaiffat! Toi mamiska taaskaa nuku - mitä välii, en nuku mäkää. Äske mä istuin toss sen olkapääll ja tsiigasin sen nakuttamist. Ei kiva. Sitt mä lähdin vähä jolisee, nyt mä taas tsiigaan täst sänkyst, ett se skrivaa oikee mun jutskat. No juu, hei, mä sain eile kiipee siin toisess uudess hyllyss. Enkä tullu siniseks! Mami anto luvan, se sano ett yks kerta, mutt sitt ei enää. Sillo siin ei ollu kirjoi, ett mull oli ihan oma lupa. En mä kauaa viittiny, ei se sitt nii kliffaa ollukkaa. Mutt tarttee sanoo, ett kyll munki miälest toi on nyt tosi side, ku vertaa entisee. Kyll Poika osaa, mamiska niinkää. Hmph. Vaiks oli se eile taas kliffa. Ku se sano, ett nyt on heekuteltu nii hirveest pitää ottaa vähä iisimmi. Jee, se tarkottaa donarii! Eli mä sain osan sen donarist taas, njammssskista. Ite se veti jotai haisukaalii ja donarii ja sitä rakejuustoo ja taas niit purveleit ja vihreit ja tiäs mitä. Höh. Mutt siis muute oli hyvä ruaka. Mä tiän, ett tänää syädää jääfisuu, mami kans jotai muuta. Mutt mulle on fisut taattu, jesh! Mami taas yrittäny kuvaa mua. Ei onnistu! Mä paan silmät kii ja vaihdan heti asentoo, ku kaamera näkyy. Mamiskaa harmittaa. No, yrittäköö nyt sitt!

694691.jpg

Kattokaas, ku mull on kova homma löytää hyvii kissifotoi. No täss on yks, ihan kaikill leideill kesävinkiks, mitä raapimiskynsill kandee tekee... Mutt nyt mä meen taas partsill - hei, yäpeehoset on tullu! Huamisee taas!

------------------------------------------

Kohta menen keittämään uudet yökaffet ja jatkamaan lukemista...

Päivän slogan: Anna vihollisillesi aina anteeksi - mikään ei voisi ärsyttää heitä enempää!

Päivän biisi: Insinöörin unet

Luettua: Emma McLauglin ja Nicola Kraus - Nanny; lastenhoitajan päiväkirja, kepoista puolihömppää jenkkiläisittäin. Nopealukuista sadekelin viihdettä. Voisi olla pahempaakin, ei kuitenkaan tule hankintalistalle, eih! Ja sitten, vielä aavistuksen verran kesken, Elizabeth Kostova - Historiantutkija. Minä pidän tästä kovasti, oikein kovasti. Vaikka taustalla onkin Draculan haudan etsintä, kirjassa käsitellään paljon muutakin erityistä ja erikoista asiaa sekä, tietysti, historiaa. Erinomaisen viihdyttävää luettavaa Welhottarelle, joka suosittelee tätä kaikille... No, katsastakaa linkki kuitenkin ensin, kaikki eivät ehkä jaksaisi tätä lukea. Minä olen tässä oikein hekumoinut, kerrankin taas hyvää luettavaa =D

                                 265380.jpg

                         TOUHUKASTA TORJANTAITA!