Eipä sitä lomalaisella nyt muuten ole niin väliä, mikä päivä on, mutta tänään on tulossa Vieraita! Se on täällä residenssissä aina suuri tapahtuma. Ihan totta. Olen ihan täpinöissä... vaikka tulossa on siis tuttuja vieraita, mutta kun meillä visiteerataan tod. harvoin ja lisäksi nykyään tapaan ihmisiä muutenkin harvoin. En käy juuri missään, joten täytyy odottaa, että joku jaksuu tänne asti. En käy enää kapakoissakaan, kuin ääriharvoin. Lähinnä siis johtuen tästä kirotusta fibrosta, koska kaikki täytyy suunnitella etukäteen oman kunnon ja jaksamisen, kipujen, kuljetusten jne. takia, jää hyvin vähän tilaa spontaanille lähdölle mihinkään ,> Eli oma vika... No, tervetuloa, ystävät! =D

Ei, tarkoitus ei ole aloittaa mitään siivoilua. Taidan tässä aamun mittaan tarkistaa vain jääkaapin tarkan sisällön ruokaa ajatellen sekä sijoitella Juomat hyvin (se on se tärkein osa!).  Ja katsoa, että Vincentilläkin on  herkkuja illaksi. Puhtaat käsipyyhkeet, juu... ja kissilaatikon putsaus. Siinä ne tärkeimmät! Ai, partsin kaikki tuolit ovat kissatuoleja, joten täytynee kääntää päälliset. Vincentillä on kesäkarvojen vaihtokausi ja sen huomaa.

Käväisin eilen taas Malmilla. Löysin yllättäen aika hyvän pinon kirjoja, mukaan otin tosin aikaisemmin lukemianikin, jotka on syytä lukea uudestaan. Kesäajan kirjatarjonta on muutoin aika heikkoa. Kiva, että ihmiset lainaavat kirjoja. Huonoa se, että pitävät ne tod. pitkään lainassa. No, pääasia, että kirjastoja käytetään! Ei pitäisi siis harmitella, suurkuluttajan juhla-aika alkaa syksyllä, jolloin hankintoja tehdään enemmän ja uutuuksiakin saa helpommin. No, apteekista hain koko kuukauden arsenaalin mömelöitä. Kiva pikkukassillinen höpömömelöitä, ziitos. Yhteensä n. 60 juuroa ja siinä on vain reseptilääkkeet. Lisäksi rahaa menee aina jkv vitamiineihin (Liiteristä!), Daktacort-puuteriin (sieni-ihottumaa varten, joka iskee aina varoittamatta eli tätä täytyy olla varalla!) sekä pieneen pussiin Apteekin salmiakkia. Lisäksi kävin kaupat pikaisesti läpi ja hain vain välttämättömät tavarat tälle päivälle. Belgarion lupasi huomenna käydä hakemassa painavammat tavarat ja kissipurut sun muut.

Kelit jatkuvat vähän turhan hiostavina. Täytyisi olla vielä iiiiiso puu parvekkeella. Pidän kovasti näkymästä residenssin ikkunoista! Huono puoli on helteellä se, että aurinko räköttää meille n. klo 14 alkaen auringonlaskuun asti. Eli täällä on melkoisen *köh* lämmintä ilta-aikaan. Olen ottanut tavakseni vetää iltapäiväpäikkärit - ei täällä pysty alkuillasta nukkumaan. On liian kuuma eikä ilma kierrä, vaikka mitä tekisi...

Tässä siis tärkeimmät tältä aamulta, rapoa seuraa myöhemmin tänään, erilaista rapoa *virn*!

--------------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrrrmenta, kaverit! Huh - onks  teilläki yhtä kuuma ku meillä? Mä en meinaa kans illalla jaksaa mitää. Mä tuun vaan makaa tänne sisälle ihan pitkäks kissiks tonne pöydän alle, siälä on vähä viileempi. Tai meen ihan baseen asti. Ei siälkää kyll oo kauhee hyvä. Vähä on niinku kissinki miälest iltasi liian helle! Mutt yä on kyll hyvä, vaiks mami nytki vahingos käänty ja potkas mua, hei siis mua. Mutt sitt se iteki huomas ja pyyteli kauheest anteeks, kattokaas ku se pyäri toss sängyss... se vissii unissaa luuli mua tyynyks *kih*. En mä loukkaantunu, mä meni sen viakkuu. Sillo ei voi potkii toista. Ja sitt me vähä purrrrattii kimpas ;D Mamiska on muute aika kiva, ku se yälläki sitt leikki mun kaa ja jutskas ja purrras. Ei yhtää ollu vihane tai alkanu rutista mitää! Kilti mami, mmmmmmmmmm. Ja mä sain ihan ajois mun kalkonin, pehmoruuat ja napikat! Just, hyvin koulutettu ja hoidettu (!?) orja on kissille iso ilo. Hei, meill tulee tänää jotain viarait. Mä kuulin ja ainaki toine on mun miälest tooooosi kiva tätsy. Toist mä en oo nähny, en... Mutt mamiska lupas mulleki sitt heekkui, ku se on luvannu laittaa jotai ruakaa (heh, mä muuten tiijän: ne joutuu syömää roipentelii tai kalkonii!). Mä oon sitt kans luvannu olla kilti. Ainaha mä oon. Mäki tykkään, ku tulee ihmisii. Mä oon sen verran ude, ett mä meen heti tekeen tuttavuutta. Ei, mua ei saa ottaa sylii eikä ihan heti paijattaa. Mutt sillee vähä kuiteski. Ett kyll mäki tykkään ihmisist, vaiks ensin ne pitää tsekkaa kunnolla. Ku mun kokemukse mukaan kaikki ihmiset ei oo kliffoi - nih!

643426.jpg

Tää on aikaisemmi otettu kuva, nyt mä makaan viälä pidempänä, mutt tyyli on sama! Ett lötkötetää nyt oikee kunnolla - sitt talvell on kliffaa taas kaivautuu mamin peittojen alle... Hei, rapotaan taas myähemmi, nyt mä voin mennä taas partsille aika moneks tunniks! Huamiseen... >0<

-----------------------------------------------------

Ja tämä täällä voi keitellä kohta uudet kaffet... äskeiset eivät riittäneet.

Päivän slogan: Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella, mutta jossakinhan sitä on uteliaankin märehdittävä!

Päivän biisi: Wishing Well

Luettua: Denise Mina - Kammio, sitä parhainta dekkaria tällä kertaa. Tarina etenee saamattoman miehen etsiessä todisteita vaimonsa vapauttamiseksi, mutta törmää odottamattomiin dokumentteihin ja kertomuksiin. Kuka on oikea murhaaja? Onko vaimo tuomittukin näillä perusteilla ja oikeudenmukaisesti? Ei mikään tavallinen dekkari, herättää ahdistusta, kysymyksiä ja osittain tarina jää vieläkin avoimeksi. Ja onko loppu onnellinen vai ei, vai pitäisikö sen ollakaan? Pidän kirjailijasta, aiemmin tuolla onkin lisää asiasta. Suosittelen, myös niille, jotka eivät ihmeemmin dekkareista välitä. Ehkä tämä olisi enemmän psykologian puolelle menevää rikollisuutta, käyttäytymisanalyysiä jne. Hankintalistalle, kun edullisesti kävelee vastaan! Ja uusintaluennassa, jälleen kerran, Annie Proulx - Laivauutisia. Sitä melkein parasta Proulxia, ensimmäinen suomennettu kirja. Ja mielestäni edelleen aivan huippua, luen kai neljättä kertaa ,D Aina yhtä sentimentaalista, ilahduttavaa, pienimuotoista ja kuitenkin toivoa herättävää. Saa minut ainakin kaipaamaan New Founlandiin ja Prinssi Edwardin saarelle (vrt. parin päivän takainen postaus L.M. Montgomerysta!). Suosittelen kaikille, myös Proulxin muita kirjoja, joista osan olen jo aikaisemmin linkittänytkin! Eli - Welhotar pitää kovasti näistä... hankintalistalle. BTW, olen lupautunut divarikeikalle ensi vkon alkupäivinä, kun olisi taas muutakin asiaa Hakaniemeen. Pelottaa! Kun minä haluaisin omistaa niin kovin monta kirjaa, on valinnanvaikeus aivan hirmuinen...

                                     265380.jpg

                         PERHANANMOISTA PERSTAITA!!!