Kyllä minä vaihteeksi näin hauskaa unta. Kumma kyllä, muistankin sen vielä aika hyvin.... siihen liittyi mm. erinomainen kirjastokäynti Leidi Z:n huomassa, jonka ystävä oli Asger Norjasta – erittäin potentiaalinen härrahenkilö sekä kiva proffa ,D Kirjastossa oli tarjolla kirjojen lisäksi jotain mukavan tiukkaa viuna-nimistä juomaa, jossa oli vinkeä koostumus. Siis erittäin hyvää, en vaan tiedä mitä se oli. Ja sitten taas ulkoilemaan räntäsateeseen (tämä toistuu usein unissani) paljain jaloin, takaisin varastamaan kengät kirjaston eteisestä ja taas mentiin. Olipa hauskaa! Hiekkamiehelle kiitokset, nauratti kerrankin herätessä =D Voin minä kyllä tulkitakin tämän, mutta ei huvita. Olkoot uni sellaisenaan, se on paljon mukavampaa kuin sen tulkitseminen! Tosin muuten tuli taas nukuttua erinomaisen vähän ja kehnosti. Mutta tuon Asgerin saa lähettää livenä tänne, jos joku tuntee ,D

 

Olisikohan tuon unen muuten tuonut naapurin reippahat pippalot. Juomaa, vieraita, ensin aivan vieraita biisejä. Sitten siirtyivät tuttuun materiaaliin ja huusivat mukana – teki mieli soittaa ovaria ja pyytää päästä kylään. Ei, he eivät häiritse. Tuo stanan savolaiskaksikko alakerrassa häiritsee paljon enemmän!

 

Leikin eilen tosi tervettä ja reipasta, kele. Imureerasin sisällä ja partsilla. Pesin basen ja kylppärin, lauteet, lattiat ja kaikki.  Vaihdoin sinne matot. Kävin pakkoruiskussa ja pesin kapallisen pyykkiä. Laitoin njam-ruokaa, söin, tiskasin, vielä jälkkäriksi kaffetta ja kohukedkin löytyi. Luin kirjoja, leikin kissin kanssa. Mitä minulta vielä halutaan ja odotetaan? Ei yhtään oikeastaan sunnuntai-ahia, kun ei ole tarvis sännätä töihin. Hassua, mutta totta! Nyt tuntuu vain, että eilinen meni aivan liian hyvin, alkaa pelätä jotakin pahaa, ikävää, sellaista kunnon tipahdusta. Ei minulla yleensä mene hyvin...

 

Sitten siinä joutessani päätin tappaa lemmikkini! Sen ensimmäisen, joka kasvoi eräästä suhteesta saamistani siemenistä – ei, ei Belgarion eikä Vinski. Yksi kukanrontti, metri vartta ja päässä huiskilo. Alkoi ketuttaa sen olo tuossa viitakossa, on liikaa vihreää muutenkin ja sen lapsia on kotona, Varastolla ja maailmalla pilvin pimein. Siis pätkiksi ja roskiin! Kuuletteko, sieltä se huutaa kostoaan.... Kun näen hänen isänsä Varastolla (ei, hän ei työskentele siellä, mutta samassa talossa!) kerron sen hississä julkisesti kaikkien kuullen *ilkeistä ilkein virn*!

 

No niin, tämä päivä on siis meikäläisittäin touhua täynnänsä. Toivottavasti rtg menee nopsasti, siellä ei nimittäin ole lainkaan ajanvarausta vaan jonotus! Argh. Vii Voanissa soisi olevan tällä kertaa bambusuikuloita chilissä, niitä on tässä kaivattu jo moneen otteeseen. Perusmausteetkin ovat hiinä-ja-hiinä, taidan ostaa taas ne ravintolapakkaukset, Belgarioniakin täytyy ajatella. Ai niin, Belgalle linssejä! Minulle ne eivät – pahus ja prle vieköön – sovi, että kismittää, mutta poika taiteilee niistä tosi hyvää muhennosta. Juu ja Vinskille pari mjunuaista, minähän taas lupasin pojalle... Itse asiassa, lähes aina kun käyn hallin tienoolla, saa myös kissa herkkuja. Jos kerran minäkin hyvää tofua jne. miksei sitten kissa omia herkkujaan? Tasapuolisuutta peliin, eikö...

 

Ans kattoo vaan, miten Matkapalvelu on selviytynyt – aikataulu näyttää oudolta. Toivottavasti toimii. Annoin vapaat kädet, en minä osaa arvioida noita matkoja keskustassa. Vain sen verran, että etäisyys on lyhyt, mutta aika pitkä. Eli itse itseksensä siellä ovat sitten laskeneet (konehan ne antaa, ne matkojen aikamäärät). Mutta toivottavasti siis kaikki pelaa kuten pitäisi. Perstaina ehdin juuri kertomaan tutulle kuskille, että ihmeemmin outoja ei ole ollut. Just joo, taas ja välittömästi alkoi tapahtua. Eli nouto Malmilta kotoon tulikin klo 13.00, olin varannut sen 13.30. No, sitten taas soittamaan ja kas, Palmiassa olikin kaksi varausta, klo 13.00 nouto ja 13.30 nouto, sama henkilö ja samasta paikasta – voihan vee, miten vekkulia! No, parempi niin kuin ei kyytiä ollenkanas. Joku on vaan tössinyt enkä viitsi edes valittaa. Se ei hyödytä yhtään mitään; minä saan korkeintaan anteeksipyynnön tai asia ujutetaan jotenkin minun tekemäkseni virheeksi. Mutta aika outoa siis, että yleensä tuollainen voidaan hyväksyä, siis ohjelmisto hyväksyy kaksi peräkkäistä noutoa, ilman mitään poikkeamista muualla välillä =O

 

Jännittävää siis, todella jännittävää... rapoa seuraa heti kotoon tultua!

---------------------------------

254944.jpg 

Purrrrrrve, kaiffat! Hei, se unohti. Mä mitää saanu, ku se vaa touhotti taas iha hirveest. Juu, enkä mä sitt voinu ollakkaa missää muual ku ton sänkyss. Ku se iha oikeest  pestä lotras joka paikas, käytti imureeraust ja murinakonet ja kaikkee. Ja söi taas niit omii judekoitaa. Ei siis kissill sopivaa, eikä antanu mitää muutakaa. Tavismuanaa vaa, höh. No, lupas se tänää käydä hallis ja tuada mjunuaist. Kyll se on pakko muistaa, ett aina ku se hakee sitä valkost höttöö, mulle pitää tuada mjunuaist. Nih kerta. Muute mä rupeen ilkeeks >o< Juu, osaan olla, viäläkii ilkeempi ku joskus. Ainaki mä voin yrittää. Vaiks eile mä sainkii lotkottaa sen olkapäill iha luvan kans, mmmmm. Joo, unohdetaa se, ett mä en saanu fisuliinii tai muut. Se oli muutes aika kilti niinko mäki sitte. Otti se jonku fotonkii, mä tiärä onnistuks ne, se on kehno kuvaa ja mä ain vaan goisin. Eilenkii koko päivä, melkee. Kävin partsill, ei ollu kliffaa. Mutt fogeleit mä näin, ei tullu lähell ees. Hmph. No nii, mä painun takas goisii ja toss on tommone foto, giltsit hei!

1256479238_img-d41d8cd98f00b204e9800998e 

Kliffaa viiko alkuu, ainaskii kissinkoill....

----------------------------------- 

Vincent, harvinaisen kilttinä koko päivän – odotan pahinta!

 

Päivän slogan: Minä pelkään eniten itseäni, en muita.

 

Päivän biisi: The Midnight Special

 

Luettua: Risto Isomäki – Jumalan pikkusormi, tyypillistä Isomäkeä, jonkinlainen ekotrillerihän tämä on olevinaan. Lievästi luettava jopa, mutta aina menee överiksi. Asiaakin on, seassa. Kunhan vain jaksaa kaiken muun yli kahlata. Enempi kertakäyttöluettavaa kuitenkin, tsorgen nyt vaan. Seppo Jokinen – Lyöty mies, rikosnovelleja sieltä Tanpereen puolesta. Jokinen kirjoittaa hitto vieköön parempia novelleja kuin dekkareita. Nämä ovat tod. luettavia, tiiviitä ja timmejä. Odottamattomia ratkaisuja ja silleensä. Welhotar suosittaa novellien kavereille ja on tyytyväinen, ehdotan Jokista keskittymään enempikin tähän puoleen, tämä toimii!

 

265380.jpg 

KOHTA HAETAAN PUNAISET MAIHARIT ESILLE, JEEEE!