Uaah, väsyttää. Ettei tuo karvakasa voi lopettaa tuota aamumärinäänsä! Heräsin jo klo 3, painuin takaisin yrittämään unta – ei siitä mitään tullut. Lapsi vaan märisi, kunnes sai pussimuonaa ja herkkunsa. Ja minut ylös, nakuttamaan konetta sekä valot ja radion päälle *huoh*. Minä olen liian kiltti, edelleen... Täällä on muuten selkeästi sellainen olotila, että vielä tänään ukkonen rämäyttää. Toivottavasti, raikastaisi vähän keliä. On nii hikikii ja matalapainetta ilmassa.

Varastolta häipyivät loputkin pomoa vastaavat. Ensi viikolla on tosi hiljaista, yksi henkilö palajaa lomilta – hän, joka ei huomaa tavallisia kuolevaisia lainkaan. Toivottavasti siis vajaa viikko on rauhallista. Perstaina Welhotar häipyy siis lomalle, ehheeh, pitkälle 6 päivän ansaitulle lomalle. Sovin jo Belgarionin kanssa retkipäivästä Hakaniemeen ,D

Kävimme eilen Belgarionin kanssa kirjastossa ja kaupoissa. Ehhh tuota, kirjasto tarjosi yllättäen kymmenkunta varausta ja yhden pikalainan. Minulla on n. 1.5 metriä kirjoja tuossa odottamassa – ainakin osa vieläpä lukukelpoisia. Onnekas minä! Kaupoista ei löytynyt mitään mainittavaa, perjantai, nääs. Viikon kehnoin ostospäivä kesällä. Ostin vain välttämättömät ja siitäkin tuli kaksi kassia tavaraa. Nyt on ainakin porganoita ja öljyä. Belgarion tilasi täksi päiväksi tonnikala-curry-sieni-purjo –piirakkaa. Sanoi vain, että nyt on vaikea valita, kun ei ole enää intissä. Silloin kävi melkein mikä tahansa, mutta nyt kun laittaa itsekin ruokaa, on valinnanvaraa tuhottomasti. Päädyimme sitten tuohon uudempaan kokeiluun, tällä koostumuksella emme sitä aikaisemmin ole tehneet. Eilisiltana herkuttelimme hot & spicy –kekseillä sekä juustoilla, suklaa- ja kirsikka-valkosuklaa –rahkapatukoilla kaffen kanssa, njammm. Onneksi mitään näistä ei ollut tarjolla ihan äärimmäisiä määriä vaan sopivan vähän ,D

Ja sitten suuri paljastus, istukaa ja lukeaa hiljaa ja varovasti: Belgarion on päättänyt opiskelupaikkansa ja lähettänyt eilen paperit! Kyllä, hän menee Helsingin yliopistoon. Jeee! Kerroin, että minusta se on ihan oikea valinta. Sanoin vielä, että toivottavasti en yrittänyt vaikuttaa asiaan, ainakaan liikaa. Hänen mielestään yritin kyllä, mutta itse hän asiaan oli paneutunut ja näin päättänyt. Joten – meillä on sitten opiskelija blogissamme! Lupasin tarjota kaiken apuni, työpaikan koneet tarvittaessa (mm. erinomaisen tehokkaan kopiokoneen) sekä kaiken mahdollisen tukeni, mitä vain voin...

Näin tässä tärkeimmät. Minua väsyttää ja täällä on tosiaan painostava ilma. Ei ole mitään erityistä rapottavaakaan, paitsi jatkuva taisteluni HMPK:n kanssa merkinnöistä. Työmatkojani yritetään edelleen yhdistellä sekä periä sitä 2.20 omavastuuosuutta! Jotenkin se ei nyt vain mene manuaalisesti perille. Eilen pähkäilin vanhemman kuskin kanssa asiaa. Hän oli sitä mieltä, että koska Iisalami tietää hommien siirtyvän pois heiltä joka tapauksessa, ei enää millään ole mitään väliä eikä virheitä kannata edes yrittää korjata. Olin kiihkeästi samaa mieltä! Eilenkin tuli normitakso ilman ohjeita, vaikka invataksot jatkuvasti valittavat keikkojen puutetta =O

------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrmenta, kaiffat! Tsihih, tänää saadaa donarii! Mami lupas Pojall tekee donarisafkaa. Sitt se lupas tekee fisusafkaa mulle viikoll jonai päivän. Hyvi pyyhkii. Äske mä sain pussis hääkää ja se oliki kans hyvää. Emmä noit vanhoi ruakii jaksu aina syädä. Ja nyt on nii kuumaa ja hikist, ett ei oikee maistu ku raksut ja vesi. Ja heekut, tiätty. Kiva Poika kävi eile ja tulee taas tänää. Se tiätteks te jutteli mun kaa eile, jolisi mulle takas. Se yrittää oppii kissikiält iha selväst. Ei siit kyll mitää ymmärtäny, mutt yritys oli hyvä kuiteski. On se nii kiva ja kilti... Ja mami otti mut eile viakkuu ja paijatti ja mä goisin sen viakus. Mutt sitt tuli siälläki kuuma ja mä menin takas partsill. Melkee oon viättäny tääll partsill kaiken aikaa, ku on tämmöset kelit. Välill on vähä tullu vodaaki, ihan snadisti, mutt ei se oo haitannu. Sitt jos tulee iso sade tai jyrisee, mä tuun kyll sisäll, ettei mun nätti tuukki mee huanost. Mami otti jotai fotoikii, ku mä syän napikoit partsill. Ett vähänks erilaisii kuvii. Enkä mä mitää sill voi, jos kuvat on melkee samalaisii, ku toi ottaa kerrall useempii. Ja sitt toi kaamera ei pysy ihan aina peräss, jos se yrittää ottaa semmosii äkkii-kuvii. Esmes eile mä ja Poika korjattii kaffenkeitint kimpas. Siit ois tullu hyvä foto, mutt toi kaamera tökki joteski. Ett se ei ehtiny mukaa ku mä jo kyllästyin siihe hommaa. Mä nimittäin neuvon Poikaa siin korjaamises, mutt enhä mä voi mitää oikeesti tekee, ku tyäkalut ei sovi mun tassuihi – nii meni sitt pois. Ett tämmöst meill tänää!

1723213.jpg

Kliffaa löördaagii kaikill ja huamisee!

-------------------------------------

Vincent, kaikki ovat huomanneet kyllä taitosi työnjohtajana!

Päivän slogan: Ajattelen, kuinka minä siis yleensä voin olla?

Päivän biisi: Nenästä verta, sielusta kultaa

Luettua: Kaari Utrio – Kiilusilmä feministi eli miksi en enää matkusta junassa. Valkoituja kolumneja eri lehdistä v. 1985 lähtien koottuina yksiin kansiin. Tavallaan pidin tästä, Utriolla on kyllä sanottavaa monesta asiasta, tosi monesta *virn*. En sitten tiedä, onko tahallista, että osa kolumneista on täysin mitäänsanomattomia, osa ärsyttäviä, osa asiaa, osa potaskaa ja osa hyvinkin tärkeää. Tämä on vain tietysti minun mielipiteeni. Suosittelen sikäli, että Utrioon suhtaudutaan kovin monella tavalla. Nämä lukemalla voi hiukka tarkistaa mielipiteitään ja ennakkoluulojaan. Lyhyitä kolumneja on myös nopsa lukea vaikka reissussa tai kotitöiden välissä *iso virn*. Leif GW Persson – Putoaa vapaasti kuin unessa. Tässä kriminologi ja kirjailija esittää oman käsityksenä Palmen murhasta. Melkoinen tiiliskivi ja aika paljon tarkoituksetonta materiaalia mukana. Mutta ehdokas murhaajaksi löytyy... loput jätän jokaisen itse luettavaksi, mikäli asia on vaivannut pieniä päitänne. Tämä ei siis ole varsinainen dekkari, lähinnä poliisin tutkimuksia ja tutkimuslinjoja seuraava yksityiskohtainen opus.

                                        265380.jpg

                                          KILTTIÄ LAUANTAITA KAIKILLE!