tai siis oikeastaan taas aamuyötä! Perkeleenmoinen olka- ja käsivarsisärky herätti tai sitten nukuin kehnossa asennossa. Ei toivoakaan jatkounista, vaikka olisi kyllä ollut väsy. Ylös, kaffetta ja leipä, mömmöjä puoli kourallista - eiköhän se siitä. Toivoo tämä ja jatkaa... Eniten heräämisessä harmitti, että näin mukavahkoa unta Tommy Tabermannista, krhm *virn*. Selibaatti alkaa tehdä tehtävänsä! Ei, ei se ollut sellainen uni, muuten vaan mukava ,D

Työkaveri on myös ollut sairiksella ja palaa tänään kokeilemaan työssäoloa. Perhana, viimeksi sitä kesti kai puoli päivää, ennenkuin hänen särkynsä alkoivat. Samanlainen tapaus kuin minä, siis että töihin vaan, vaikka pää kainalossa. Kertoi kyllästyneensä olemaan vain kotona. No juu, tiedän, se iskee hetkittäin. Sitä varten voi vaikka pitää sitä yhtä kaappia edelleen siivoamatta. On siis aina jotakin tekemistä. Nyt ei kyllä haluta tehdä mitään muuta kuin lepoilla, siis ainakin lepuuttaa kättään. Sitäpaitsi, nyt hiplaushiiri on arvossa arvaamattomassa. Erittäin olkaystävällinen vaihtoehto, kun ehtii tottua. Niin herkkä... niiiiiiiiiin herkkä!

Vähän tässä on tällä viikolla jo huolestuttanut Belgarionin kohtalo. Missä mies on? Mutta kai ne soittavat ja kertovat, jos jotakin on tapahtunut. Belgarion ei pidä puhelimista, kokee ne turhina vermeinä. Eikä varmasti muista osoitetta, tämä on niin omituinen yhdistelmä. Eikä myöskään usko etanapostiin. Eniten ihmetyttää, eikö hän ole saanutkaan tuolla käyttöönsä läppäriä ja WLANia =O Odotan jatkuvasti jotakin merkkiä Riksusta. Viimeistään pe-iltana soitan taas exälle, jonne Belgarion ensiksi hankkiutuu nukkumaan ja omalle koneelleen! Pakko saada hänen palvelunsa käyttöön - ja ihan totta puhuen (ja tästä EI sitten puhuta) on vähän ikäväkin.

Kummisetä odottaa myös kiihkeästi soittoa työtarjouksesta. On vain yhtä varmistusta vaille. Setä kävi eilen jorisemassa  ja syömässä, ei ole rahaa eikä juuri kunnon ruokaa kotona. Welhottaren muussi ja soossi maistui kuulemma erittäin hyvältä. Soossi oli sekava yhdistelmä vihanneksia, sipuleita, chiliä, currya yms. ja mausteena metwurstisuikuloita (Snellmannin) pussista, oranssina, ale 50 %. Oli kyllä oikeasti ihan hyvää. Olen tainnut vetääkin taas melkein viikon vain kalaa ja ne kananrinnat sekä vihanneksia aina välissä. Soossia tuli tehtyä niin reilusti, että riittää vielä täksikin päiväksi, vaikka Kummisedällekin asti. Täytyy soittaa jossakin välissä, kelpaisiko myöhäinen lounas.

Roudauspäiväksi suunnittelin tässä jo huomista. Jostain syystä jömmaruoka alkaa taas olla vähissä. Torjantai on yleensä ollut hyvä päivä täydentää varastoja, myös oranssien osalta. Ja vilkaista Liiterin tarjoomukset. Eli jos tänään ei sedälle kuulu vielä työsoittoa, hommaan asiointitakson itselleni huomiseksi. Helmetissä on noudettavaa - ja prle menivät tuuppaamaan uutuusluetteloon niin paljon uutta, että minun on hetikohta päästävä täydentämään omia varauksia. Juu-juu, se 20 varausta on, tottakai, täynnä! Eli ei kun hakea tulleet pois, on varaa taas täydentää... Vähemmällä ruualla kyllä selviää, mutta jos kirjoja ei ole, on tilanne viittä vaille katastrofi!

Uhh, oli pidettävä jo taukoa säryn takia. Argh!

-------------------------------------------

254944.jpg

Yöpurrrrrrrrrrrrrrrrr vaan, kavrut! Nonnih, nyt se sitt alko taas. Juu, mamiska on himass. Mutt pitääks sen sitt herättää mut kans, ku se alkaa vinkuu sänkyss? Ihmettelen vaa. Mä olin ihan täysill goisiis nii ni tää änkee vaa pystyy ja manailee. Ku tääll ei oo noit kaikkii valoikaa nytte. Ei se mua häirii, mutt orjill on vähä vissii hankalampaa. Mutt kyll mulle tiätty kelpas kalkonibiitti ja napikat. Mulle ne kelpaa ihan millo vaa. Melkee kaikki kelpaa. Varmuuden vuaks aina ku kuuluu rapinaa, mä käyn tsiigaas, ett jos löytyis jotai kissill kelpaavaa safkaa. Ja jos mamiska duunaa safkaa, mä oon toss vahtiis sen kattiloit, ett mitä niihi oikee tungetaa. Mä oon tän kokkisopan pääjehu, ilman mua ei kyll safkaa duunata, nih! Ai mite nii ahne, en mä ahne oo, mä haluun vaa tietää. Voi olla, ett se johtuu mun rta... eiku... traagisest menneisyydest. Ett jos on pual vuatta ainaski eläny mettäss ja kerjuulla, nii kai siin vähä tulee hätä, ett onks himas jotai syätävää! Enkä mä oo kronkeli, mä miälellää maistan kaikkee. En kyll semmosii, miss on haisupurveleit - ne mä hiffaan heti Ai ett mä puhun vaa ruuast? No, se on tärkee asia. Nyt on just semmosii aikoja, ku mä oon ollut tuala heitteillä, hei, mä tiädän mist mä puhun. Ja kuvitelkaa, tualla satees ja kylmäs on nytki taatusti kissejä, joill ei oo lämpöst himaa eikä safkaa! Ett vähä sopii miättii. Meill on sentää hima, lämpöst ja mukavaa, omat ihmiset ja kaikkee. Ja ihan tärkeint - meist varpisti tykätää, ku meit on kerta haettu aika isoll vaivall just vaiks Hesyst tai muualt. Orjat pitää hualta, käyttää elukkalääkäris ja leikkii mein kaa. Ne hakee ruakii ja heekkui, ostaa lelui ja semmost... Just tänä aamun tuli miälee ne kodittomat kaikki kissit! Ett mä toivon, ett jos joku on hankkimas uutta kissii, ottais kodittoman mialuusti.

344110.jpg

Tällane vanha foto, miss mä oon kuukahtanu basee *virn*. Ei pitäis tulla sanomist >O< No, se on vaihteeks taas huamisee.

------------------------------------------------

Päivän slogan: Niin kauniilta se näyttää, mitä ei ole koskaan ollutkaan.

Päivän biisi: Hush

Luettua: Luigi Pirandello - Sitruunoita Sisiliasta ja muita novelleja, viiltävän tarkkoja, osittain huvittavia tai surkuhupaisia tarinoita. Valitettavasti olin sillä tuulella, että en taatusti osannut juuri nyt antaa niille parasta mahdollista arvoa. Suosittelen kuitenkin kaikille, Pirandello kun on tunnetumpi muista ansioistaan, ei niinkään novellistina. Lue ja ylläty! Aerosmith & Stephen Davis - Walk this way: Aerosmithin tarina, hörhösekoilua parhaimmillaan ja pahimmillaan. Aerosmithin tarina aivan alusta lähtien. Sopivaa luettavaa kaikille vähänkään bändistä ja musiikista sekä elämänkerroista kiinnostuneille. Welhotar ainakin suosittaa, kirja on vielä kesken, mutta on oikein sopivaa iltalukemista *irv*!

                              265380.jpg

                       KIINNOSTAVAA KESKIVIIKKOA!