No niin, nyt on näitä pippaloita jo todella hehkutettu sen verran, että melkein hävettää. Siirrytään siis pois siitä, joka on meille vierasta ja palataan jokapäiväiseen väninään ja valitukseen. Että siis tyyli säilyisi edes jotakuinkin ja Minä pysyisi uskottavana ,D

No, sen verran annetaan periksi, että Belgarion lupasi laittaa tänne pari kehnoa kuvaa, eli tässäpä ne:

634392.jpg

634393.jpg

No niin, päästään siis normaalin kipusekorapoon. Eli eipä tämäkään lääkitys tunnu toimivan! Minussa on jokin perustavaa laatua oleva vika. Kaveri kertoi menneensä tajuttomaksi yhdestä  (-> lue 1) Panacodista - öh, minä syön niitä 2 x 2 päivässä, joskus 2 x 3 ja lisäksi 2 x 1 Lyricaa + muut sekalaiset mömelöt. Ei vaikutusta. Sirdaludia yöksi, että voi nukkua sen viitisen tuntia, kuten nytkin. Ei helvatussa, jossakin ON jotakin vikaa. Tai sitten elimistöni (ja varsinkin keskushermosto) ei enää tiedä, miten reagoida erilaisiin lääkityksiin. Oikeasti - tämä on outoa.... Eli edelleen koivet vihlovat ja sattuvat kävellessä lauantaisen jäljiltä. Enin kipu ja turvotus on tietysti poissa, kun ei tarvitse kökkiä Herjaamolla. Tiedän, että sama alkaa taas töiden alkaessa. Nähty on. Syön seuraavan annoksen Lyricaa vielä tuplaten iltalääkityksen. Jos silläkään ei ole mitään tehoa, soitto kivakandille, että tekisi hän nyt jotakin. Koska nyt on kaikki vaihtoehdot käytetty ja jokainen vaikuttava päihde käyty läpi (njoo, paitsi laittomat versiot ja silkka morfiini!).

Mummot iskivät eilen - toinen lähetti Belgarionin ja Exän täyttämään pakastimeni LIHAlla, jota meillä ei siis juuri osteta. Hän kun on erään ison Lihafirman eläkeläinen ja omaa edelleen alennusoikeuden firman tehtaanmyymälään. Joo, nyt on LIHAA koko kesäksi (possun, kalkkunan ja roipentelin filettä, suikaleita, karjalanpaistia, kabanosseja mm. *virn*)! Jonkinlaisena huomionosoituksena hänen poikaystävältään sain myös lakkoja. Niin ja jotain leipomuksia.... Pakastin on pullollaan, sinne ei mahdu enää normiruokaa eli jääkalaa ja vihanneksia. No, hyvä näin. Täytynee laittaa pari Belgarionin kuvaa ja kiitoskirje myöhemmin... kaikesta huolimatta. Muutoin he eilen sitten pitivät hyvänä lapsenlastaan, täytyy tiedustaa paremmalla ajalla kaikesta, mitä onkaan taas puhuttu! ;D

Äh, tänään on Hörhön rahapäivä, shit! Se tarkoittaa käytännössä minulle retkeä Malmille nostamaan hänen rahansa sekä järjestämään niiden luovutus. No juu, on minulla kirjastoasiaakin. Ilman muuta on. Kirjat tulevat luettua liian nopeasti. Uupelo on vain muutaman sivun päässä. Tänään täytyy lopultakin tilata Apexilta aika Vincentille, Kummisetä lupasi avittaa ja tulla mukaan! Apex on hyvä paikka, ei mikään hirmuisen kalliskaan, lopulta. Ystävällinen ja mukava henkilökunta sekä kivat lääkärit, HESYkin käyttää Apexin palveluja eli heillä on sopimus tarvittaessa myös sinne (ainakin Vincentin olisi saanut viedä sinne 1 kk aikana luovutuspäivästä) ja omiakin vaikeimpia tapauksia varten. Toivottavasti Vincent ei pane pahakseen tätä....

----------------------------------------------

254944.jpg

Purrrrrrrrrrmenta, kaikki kissifrendit! Ai miten nii juhlat muka loppu, höh! Mä näin ett eile pakattii toine jääkkäri täytee muanaa, meille siis. Hei, meille, mamiiiiiiiiiiiiih! Mä näin, mä näin, mä näin! Ja mä saan varpisti kaikkee siältä kaa. Tai sainki jo maistiaiset semmosest tosi hyväst maksamakkarast, njammm. Siis mä sain kalkonileikettä ja maksamakkaraa. Ja puukkiruakaa. Ja napikoita. Vaiks mä yällä nyt satuinki vähä oksuu. Ei mami sanonu pahasti, ku mä  kuiteski ehdin kylppärii eikä se osunu matoille. Muuta ku pyyhki vaa. Ku seki tiätää, ett me kissit nyt välillä oksutaa vaiks me ollaanki kondikses. Sitä mä en kyll tajuu, ett mami veteli eilen taas sitä vihreetä ruahoo tualt partsilt eikä sitä oksuttanu yhtää, mä ainakaa kuullu! Outo juttu, sitt se laitto sitä taas tuleen lisää. Ihan ku kissinruahoo. Pitääki kysyy, tuleeks mamillekki semmosii karvapallukoit masuun? Vähäks on muute ollu komeet kelit! Mä oon lotkottanu partsill ja rusketuttanu mun masuu ja ottanu päikkäreit. Mutt hei, välill siälä on illall nii hitsin kuuma, ett on pakko tulla tänne sisäll lojumaa viileell lattiall tai basee. Hölmöö... eiks?! Miks ei vois olla sillee tasase lämmi, mä en tajuu. Ei toi mun masu kyll näytä oikeen ottava värii, en tajuu sitäkää. Ku mami ei tuu aurinkoo olleskaa, ku se tulee ihan punaseks heti ja alkaa raapii itteesä. Mä voin olla vaiks kuin, siis siihe asti, ett tulee liika kuuma - nou hätä, muute siis. Joo - mull on nyt uusii kuvei, mä säästän ne mialuummi nyt loppuviikoks, ku täss on nyt noi Pojan kuvat! Must ne oli kyll hianoi... vaiks vähä mua nauratti. Ei se oikeesti Poika oo tollane. Sill on hyvänhajuset sukat, oikeet Haisulit ja Reppu, seki haisee aina miälenkiintoselle ja sen Stiflat vast haiseeki, jee... Onneks se ei jää tommoseks *huokaa helpotuksesta*! Ett mä lopetan nyt ja meen Ansku viäree loikoo. Partsill mä meen sitt ku aurinko tulee sinne asti eli pualen päivän maiss. Mä tiädän.... ja hah, mä näin mitä mami kirjotti tonne ylös. Kyll mä tiän, mikä Apex on, mrrrrrrrr, mutt pakko kai se on siälläki käydä. Ku mamiki kävi hampulilääkärin kaa flaidaas. Nii kai mäki sitt voin mennä yhen vetskun kaa flaidaan. Me ollaa kovii tyyppei, hei, me ollaa Malmilt! *virn* Se on moi taas huamisee,  tassutellaa sitt lisää!

-------------------------------------

Minä keitän kohta toiset kaffet ja otan palan rahka-mansikkatorttua, tehty grahamjauhopohjaan. On muuten aika hyvää ,D

Päivän slogan: Väkivalta ei ole ratkaisu, toisinaan se on ainoa vaihtoehto!

Päivän biisi: Spanish Caravan

Luettua: Michael Crichton - Pelon ilmasto, linkki löytyi lokista Jäljen ääni... eli tällä kertaa Crichton ei mielestäni mässäile trilleripohjalla vaan lähinnä yleismaailmallisilla peloilla. Ja ajatukseni kulkevatkin aika lähellä em. lokin arvostelua. Toisaalta, kirjailija perustelee kuitenkin ajatuksiaan silkalla faktalla, mikä on aina kiitettävää (miten fakta sitten onkaan esitetty, ei liity tähän). Ja toivottavasti kirjan lukeminen saa jonkun pienen äänen värähmään lukijan aivoissakin. Lähinnä mielessä käy oma pieni elämä ja sen puitteet, veden ja lämmön käyttö, kierrätys jne. pikkuasiat! Ei suurta kirjallisuutta, voi lukea, jos kirjauupelo yllättää. Welhotar ei hanki tätä hyllyynsä. Miika Nousiainen & Taro Korhonen - Paskakirja, eli kirja paskasta, siitä ihan itsestään. Mukana asiallista asiaa koostumuksesta, paskan hävittämisestä, historiasta jne. Parasta antia ovat kuitenkin netissä kerätyt paskatarinat sekä omat kakkimistottumukset ja muu mukava! Ehdotonta luettavaa kaikille paskasta kiinnostuneille - ja kukapa ei olisi ,D Welhotar suosittelee ja lähtee kohta paskalle! Miinusta kirjan koolle, tätä ei ole kiva lukea sängyssä, huom! Ehdoton hankinta, jos hiipii edukkaasti vastaan! Ja muutama sivu vielä lukematta Catherine Blackledge - Vaginan tarina, ei, tämä ei siis ole seksikirja vaan tieteellinen selvitys vaginasta ja sen historiasta, kielellisesti, lääketieteellisesti ja seksuaalisesti. Luettavaa tiedetekstiä, kerrankin. Odotin ehkä enemmän kirjoituksia naiseudesta, sen sijaan tutustuminen eri eläinten paritteluun ja hedelmöitykseen jää minulle hiukan kaukaiseksi. Toisaalta, tässä kyllä oikaistaan muutamia (miehisiä?) myyttejä ja annetaan paljon asiatietoa. Eli luokittelen mielenkiintoiseksi luettavaksi ja suosittelen jokaiselle, jos kantti kestää tieteellispitoista ajattelua. Vaikka tämän siis pitäisi olla ns. jokamiehen/naisen versio.... Hankintaan vain, jos hiipii eteen tosi edukkaasti eli ei tämä nyt niin hirvittävän kiinnostava minusta kuitenkaan ollut.

                             265380.jpg

                      MAINIOTA MAANANTAITA!