Toivottavasti! Eikä mitään sellaista, mitä ei reipas, kunnon työpäivä saisi kohdillensa. Jee... *yrittää ärsyttää*

Aamun taksirapoa heti eli taas oli koppitakso herrasmiehineen odottamassa 5 min. ennen oletusaikaa koto-oven edessä, tismalleen vielä ovi oven kohdalla. Juu, erittäin kohtelias herrasmies ja kaikkea. Kyllä tässä nyt selvästi on vähän sellainen maku, että Welhotarta yritetään maasuttaa pitämään nassu ummessa, tyytyväinen ei valita, agitaattorit pidetään hiljaisina jne. Ei onnistu! Eteenpäin tällä *tähän saa laittaa haluamansa sanan, ettei kukaan loukkaannu* viitoittamalla tiellä! Toivottavasti iltapäiväkin menee yhtä ok, pitää nimittäin poiketa pika-pikaa Itiksessä ja tulla samalla taksolla takaisin kotoon. Ainakin lupasivat. Ja tietysti, kännikkä jäi kotiin! Ei siinä mitään, minua ei vain saa kiinni, jos muutoksia tulee jossain matkan varrella. No, kai sitä selviää. On sitä nyt selvitty oudommistakin paikoista ,D

Karmeinta mitä olla ja voi - kirjaston kirjat ovat loppu, finito! Karmeuksien hirvitys. Omassa hyllyssä on tietysti opuksia. Taidan jatkaa niillä. Toinen vaihtoehto olisi käyttää huomenna taas yksi vapaa-ajan matka. Tätä minä tarkoitin sillä, että pitää nämäkin matkat laskea tarkkaan. Milloin käydä kirjastossa? Voiko kissan viedä eläinlääkäriin tässä kuussa? Entäpä ensi kuussa, kun on Belgarionin lakkiaiset, montako matkaa menee? Jääkö riittävästi eli 4 - 5 matkaa kauppa- ja kirjastoasioihin ja 1 matka kuukaudessa opiskeluihin? No, elän muutenkin aikalailla aikataulujen mukaan, siis oikeasti. Mutta tämä vie kyllä suunnittelun aika äärimmilleen. No, pahimmassa tapauksessa kirjasto-kauppa -asiat voi maksaa itse, matka on kuitenkin varsin lyhyt!

Eilinen meni lokotellessa ja pari kertaa päikkäröidessä. Välillä vain kömmin peiton alle ja laitoin silmät kiinni, nukkumatta, puolihorroksessa. Eli lekottamista ihan viimoisen päälle. Ruuanlaittoa eli vaihteeksi kiusattua mr Janssonia sekä sika-vihannespataa huomiseksi - kun ne nyt siinä itseksensä valmistuivat. Sen verran nettailua, että sanoa saa.  Vähän Huutis-asiaa. Vähän keskusteluja. Kukaan ei soittanut, ei käynyt. Ja sen verran kuvalaatikkoa, että tuli katsottua työväenlauluohjelmaa ja uutiset. Radiostakin tuli hyviä levyjä, mutta se suljettiin välittömästi urheilujaksojen alettua. Että olikin hiljaista. Kansa lie krapuloinut, koska naapurissa oli vielä ilta pitkällä kun minä jo heräsin ;D

Herjaamossa tulee olemaan loppuviikkokin hiljaista eli lähes puolet jatkaa vielä lomaansa koko viikon. Käytännössä työt eivät kuitenkaan seiso, me muut joudumme tod.näk. osallistumaan hikitalkoisiin, mikäli omilta töiltä ehdimme. Ja tänään on tilastointipäivä ,D Kaikkea sitä keksitään eli meillä tilastoidaan aina kuukauden ensimmäisenä työpäivänä mitä viime kuussa on tehty, kirjaimellisesti lasketaan.... eikö olekin ajanmukaista ja tehokasta. Laadusta ei sitten puhutakaan tässä vaiheessa mitään. Palaan siihen puoleen toiste, kun se tulee tuossa opiskelussakin esille!

-------------------------------------------

254944.jpg

Jahas, huamenta! Tää on nyt kyll epistä, hei epistä!!! Miks kuvei ei näy. Vaiks mä just ettin sopivan. Mä en ala. Ei oo mun kuvei ja sitt ei saa toisiikaa kuvei tänne julki. Jäks! Mutt mamiska on ollut aika kilti, eilenki mä sain kunnon ruakii ja napikoit hei kolme kertaa. Kattokaas ku mä olin partsill, vaiks siäl oliki galsa ja mami meinas jo nukkumaa. Nii ni sitt se tuli ja kyäräs mutt sisäll, vaiks mä en ois halunnu. Ku ei siälä oikeesti ollu galsa, ku aurinko räkötti ja lämmitti. Ihmisill oli galsa, ei mulla. Mä oisin nauttinu siit ilta-aurinkost viälä. Ni sitt mamill tuli vissii vähä huano omatunto, ni mä sainki sitt ylimääräset napit. Juu, ja uuden punasen rengaspyärylän. Mä oon hukannu jo kolme. Ees mami ei oo löytäny niit, vaiks se on siivonnu ja siirrelly soffaa ja kaikkee. Mä tiädä mihin ne on menny! Jos ne ois vaiks kirjahyllyje alla, niit ei saa pois eikä ne ees näy, ku se kolo on nii piäni. Hmph! Onneks niit kuiteski saa aina sitt lisää, ku mami ottaa niit vitamiinei semmosena litkuporeena. Kerran kävin nuuhkiis ja heti alko aivastuttaa. Höh, semmos ku nenää kutitttaa, hei, siis semmost kehtaa juada aamus jo. Ja kaffetta. Mutt onneks se laittaa kans leipää, nii ett mä saan mun aamukalkkunan. Ei sitä muuten jaksuis olla yksin, tai siis Anskun kaa, koko päivää! Ett aamuheekku on tärkee jutska. Ja jos ei sitä oo, juustoki käy. Ihan vähä. Tai donari, mutt sitä ei just ikinä saa aamulla. Nyt tarttee koklaa, joko tähä sais sen foton...

558314.jpg

Juu, ei sitt - mä kyll nyt loukkaannun! Mami laittaa sitt myähemmi, jos se toimis.

EDIT: Mami laitto, kilti mami... oikee kilti!!! <3

Mä meen nyt Anskun kaa goisii ja mami lähtee duunii! Tassutellaa sitt taas huamena....

-----------------------------------------

Aivan, ei kuvia! Vanhoissa päivityksissä kuvat eivät näy. Hmph. Ehkäpä ne joskus ilmestyvät takaisin. Onkohan Kuvakeiju vihainen? Muistatteko kun kerroin, että keijut ovat ilkeitä, pahantahtoisia ja ovelia pieniä pirulaisia...

Päivän slogan: Joku otti riskin ja antoi näille tarinoille tilaisuuden, kullekin vuorollaan. Toivottavasti hän ymmärtää, mitä teki!

Päivän biisi. Go Insane

Luettua: Leonie Swann - Murha Laitumella; lammasdekkari, bäää, me lampaat ratkaisimme jutun! Makaaberin hauska ja ovela dekkari, jossa paimenen murhan ratkaisee hänen laumansa. Erikoinen, viihdyttävä, hauska - suosittelen erilaisuudesta pitäville. Mutta ei kuitenkaan siis suurta dekkaria, pikku erikoisuus joukossa kuitenkin ,D Eoin Fowler - Etsivätoimisto Puolikuu, ovela ja hauska kirja Artemis Fowlin kirjoittajalta. Luokiteltu nuorisopuolelle, mutta so not, sopii minulle ihan hyvin. Viihdyttävää, hauskaa, erilaista. Sopii ikään katsomatta kaikille lukuhinkuisille! Erityisesti suosittelisin yli 10-v. pojille, jotka eivät lue yleensä paljon, tästä voisi saada kivan kipinän!

                               265380.jpg      

                            KELMEÄÄ KESKIVIIKKOA!