Kyöpelin pubissa kävi aivan saatanallinen (!) vilinä ja varsin noitamainen oli väen ulkonäkökin. Luutaparkki oli täpötäynnä ja kissoja kerrankin tarpeeksi. Melu oli kaamea: juopuneet noidat kälättivät ja tekivät taikoja, kissat jolisivat ja tarjoilijatkin olivat jotenkin outoja. Yksikin irvisti minulle ilkeästi, kun kysyin, miksi hänellä on niin pitkät ja veriset kulmahampaat! Ja sitten piti vielä lähteä tekemään yötaikoja. Nyt on juuri Se Yö, jolloin päästäistaiat on tehtävä, jos niitä tekee. Kiirettä piti kuin yksikätisellä tapiseeraajalla, joten olen väsy...

Muutoin eilinen päivä meni makoillessa, lukiessa, huutiksessa ja lokittaessa. Voisi sitä huonomminkin aikansa käyttää. Eikä ollut edes tylsää. Heh - Kummisetä joutui kylään siskonsa luokse, voi raukkaa. Hän on yrittänyt vältellä asiaa jo vuoden-pari, mutta nyt käsky kävi. Hänet noudettiin eilen ja palautetaan tänään. Saan varmaakin rapon iltapäivällä mm. uusista laminaattilattioista, kylpyhuoneen remontista, toisen (!) auton vaihdosta jne. Kuten tapana on, siskonsa nimittäin on äärimmäisin tuntemani materialisti. Lisäksi hän on mahdottaman kade, ihan kaikille ja kaikesta. Jopa meille eli Kummisedälle ja minulle siitä, että meillä on sauna residenssissä. Siitä on tullut useampikin lausunto. Että vaikka olemme työttömiä ja köyhiä, miksi meillä kuitenkin on sauna. Vaikka heillä ei siis ole. Ja työttömille ja köyhille liian iso ja hieno lasitettu parveke. Kun heillä ei ole. Onneksi hän ei ole minuun juurikaan yhteydessä - saattaisin sanoa ikävästi... Onneksi olivat varanneet hyvää syötävää ja juotavaa, ja toivottavasti siskontyttö on ollut myös siellä. Hän on ainoa järkevä mielenterveysongelmainen (diagnosoitu siis) tuossa porukassa ,D Terveisiä vaan!

Koipirapoa sen verran, että vasen jalkapöytä on edelleen turvokkeessa, vaikka on saanut lepoa ja kylmää. Argh - se alkaa taas. Sitä kesti koko viime kesän. Alan entistä enemmän epäillä kenkiä, siis niitä käsintehtyjä ja pohjallisia (jotka eivät mielestäni ole ihan ok). Taidan sittenkin etsiä ne koristossut esiin pidettäväksi ensi viikolla. Eikö päästäisen jälkeen olekin jo melkein kesä? Täh? Ja jos kerran on lupa kulkea taksolla, mitä väliä sillä, mitä on jalassa. Paljain jaloin ei ehkä ihan vielä voi kulkea, muutoin tekisin niin.

Belgarion on tulossa lounaalle tänään sekä rapoamaan työstään. Ei tarvinnut kuin kertoa, että tarjolla on sienipiffejä - vastaus oli myönteinen. Lupasi tuoda lisää kissanruokaa tullessaan. Vincent syö yllättävän paljon taas vaiheeksi. Jömmaruokaa siis pitää olla. Sekä Pojalle että kissalle ,D

-----------------------------------------

254944.jpg

Joo, me mamiskan kaa olla ehditty viälä ees oikeen goisiinkaa, ku oltii liikentees nääs. Mun kollijolinaa on sitte kehuttu, vaiks mä itte sanonki. Ei kaikki saa aikaiseks piänest kissist tällast ääntä nimittäi. Oonks vähä ylpee, hei! On aika noitakissamainen fiilis. Just vedin vähä aamupalaa ja napikoita. Ja hei, eilen mä sitt sain ison kasan munuaisii, kerralla tiätty. Sitt mä olinki niin täynnä, ett mä menin baseen vetää päiväunkot. En jaksanu sänkyy saakka. Ja sitt jälkkäriks vedin tavallist kissanmuanaa. Hei, Poika ja Reppu on tänää taas tulossa, jeeeeeeeeeeeee! Mami on jo ottanu jauhiksen sulaa ja mä tiädän, ett mä saan ihan varpisti siit mun osuuden. Mami ei ikinä jätä mua ilman, jos on semmost safkaa, mist mäki diggaan. Se vaiks vähä pihtaa omasta osuudestaa, ett mäki saan. Mä pakastan mun mamii... se on nii pehmone ja sen viakus on kliffa goisii. Eilenki me vedettiin kunnon päikkärit ja mä menin ihan sen viakkuu ja löhösin sen hameen päällä kunnon unes. Kattokaas kun sill on semmone levee hame ja ku se lötkähtää toho sänkyy, ni sen hameki leviää. Siin on kiva lötköttää ja goisii sitte. Heti tiätää, jos se meinaa johki lähtee... Nyt mä meen jo oottaa, jos se tulis viälä mun viakkuu, toho sänkyn  jalkopäähä nyt ekaks. Siit voi sitt varovast hinata itteesä ylöspäin *kiero virn*!

499032.jpg

Tällee me kissit jeesataa noit ihmisii päivityksess - tääki on niit vriijutskii. Onneks Poika tänää hakee ne fotot! Ehkä jo huamena saan omei kuvei, tassutellaa sitte taas lisää. Huamiseen!

-----------------------------------------------

Toivottavasti Belgarion muistaa myös purkaa kuvat. Kuten olen aiemminkin sanonut, hänellä on erittäin valikoiva muisti!

Ruokapöydässä kuultua: Työkaveri selittää tohkeissaan: "Hei ootteks te huomannu! Mä luin Hesarist, ett kun noi anaaliset lähetykset telkus loppuu...." Keskeytys ja hirveä naurunrähäkkä, kunnes leidi huomasi, mitä oli tohkeissaan päästänyt suustaan ,D

Päivän biisi: Laulu kaikille (Susu, tätä taisit tarkoittaa???)

Eilen luettua: Cathy Kelly - Rakkautta rivien välissä, no ei nyt ihan hirveää pashaa, kyllä tämän nyt sentään lukee. Ei kyllä mitään erityistä uutta ja ihastuttavaa. Romantikolle, ei Welhottarelle ,> Ja sitten Qiu Xiaolong - Musta sydän. Tästä minä pidin, kuten kirjoittajan aikaisemmistakin dekkareista. Ehkä se on tuo erilainen kulttuuri ja runojen siteeraaminen... Suosittelen siis! Parhaillaan vielä kesken on Murhaavat kirjat - 20 parasta kirjallista murhaa kautta aikojen. Hmm, yleensä tällaiset teemakirjat eivät ole suosikkejani, mutta tässä on pari aika hyvää novellia...

                                    265380.jpg

                              LAATUISAA LAUANTAITA!