No, tänään sentään tiedän, mikä päivä on. Heräsin 3.30, tuli kuitenkin taas nukuttua hyvin, kiitos mömelöiden ja Vincentin rauhoittavan läsnäolon. Ja Herjaamoon pääsin TT:n kyytimänä - hienoa! Raitis sää oli rauhoittavaa... varsinkin kun siinä ei tarvitse liukastella, varoa joka askeltaan ja tuntea koipipuikotusta kummassakin jalassa myös jokaisella askeleella.

Mutta asiaan: Welhotar sai eilen kirjeen. Kyllä. Oikean kirjeen, jossa kerrottiin, että Welhotar on hyväksytty opiskelemaan Welhottaren virallista ammattitutkintoa varten 10 kk:n ajaksi (näyttöinä). Sitten minä olen ihan virallisesti paperillakin Welhotar. Tuon paperin puuttuminen on ollut esteenä useisiin welhohommiin, joita on tullut vuosien aikana haettua. Kun on vaadittu sitä virallista welhotutkintoa, jota ei ole. Kaikki suorituksetkin ovat eri aloilta, joten niistä ei saa mielekästä opintokokonaisuutta millään tavalla laskemalla. Joten - nyt asia on siis hoidossa. Ja toivottavasti muut sitten kannustavat minua, että ne paperit saan ;D Kykyni toki riittävät, mutta kestääkö kantti?! Se jää nähtäväksi, tulen toki rapoamaan asiasta jatkuvasti. Ensimmäinen welhomiitti on sovittu 15.2.07, jonka jälkeen heti lisää asiaa.

Eräs toinenkin asia on vielä hoidossa, siitäkin tulen rapoamaan heti kun ehdin. Vuoden alku on hyvää aikaa laittaa asioita vierimään. Silloin on joka paikassa vielä käyttämätöntä rahaa, anomuksia voi uusia, koulutukset alkavat jne. En kuitenkaan edelleenkään ryhdy kahteen asiaan: sukurutsaukseen ja kansantanhuihin. Myös käsityöt, sauvakävely, laihdutus ja vesijuoksu saavat ehdottomasti minut veemäiselle tuulelle, lupaan siis olla myös käsittelemättä näitä asioita tässä lokissa.

Ainailona eilen postasi parista Tsadin avoimesta työpaikasta. Olin aamulla katsellut myös niitä paikkoja, joten laitan tähän myös linkit, eli nämä eivät ole samat, mutta katsokaa, mitä arvostetaan, prrrrrrrrrrrle:

Paikka 1 , jota voikin näppärästi verrata Paikka 2 

Että näin, vähän kärjistetysti kuitenkin. Pidättäydyn kommentoimasta asiaa tämän enempää. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä. Ja minä voin vaikka hermostua, se on vaarallista, ainakin työtovereiden kannalta. Muuten Herjaamolla ollaan suhteellisen rauhallisia, ainakin tällä hetkellä. Mutta ei 20:n leidin työyhteisö kauaa VOI pysyä rauhallisena. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa skismaa ,>

-------------------------------------------------

254944.jpg

Terrrrrrrrrrrrve, kavrut! No niih - nyt alko ruakapolitiikkaki taas toimii torpassa. Mami teki eile kunnon ruakaa, siis semmost, johon tungetaa donarii. Ja jakoha on tiätty selvä, se on meillä fifti-siksti, ett mä saan ainaski pual purkkii ja mami sen mitä jää. No, kyllä mä sainki. Mä söin sen kaikki, nualin viälä lautasenki. Ja meni ihan taju, kun mä nukahdin nii noppaa sen jälkeen. Mami jotai hössäs. Se hössäs jo kun se tuli, mutt mä vaan goisin. Siälä sängyss meinaan. Ja taas se huuteli mua, höh, sill mitää asiaa ollu. Enneku se alko siis tekee safkaa. Kyll mä sitte tulin, ku jääkkärin ovi avattii! Ah - donari on kyll heekkuu. Vaiks mami sano, ett mä en saa hotkii, ettei tuu paha olo ja käy niinku viimeks. Se oli kyll varpisti joku viirutauti, ei donarist voi tulla paha olo, ei miteskää. Viiru se oli, nih! Ett kyll tuli eilenkii goisittuu, jaksanu ees leikkii. Ja sitt ku mä illalla heräsi, nii mä sain viälä maitonapikoita ja mamiska hankkiutu jo petiin lukemaan. No, ne napikat oli just sopivasti, ett mä kiivin sitt kaa mamin päälle ja siittä sitt sen viakkuu goisii. Me molemmat sitt herättii aika aikasin tänää, kun oli niin hyvät unet ollu.

371189.jpg

Täss mä taas leikin maitonapikan kaa, vissii arvaatteki. Tää on mamin ottama kuva, mutt TT joteski on parannellu sitä... Ei mua kyll ois tarvinnu mitenkää parannella, mä oon hirmu hyvä jo muuteskii. Nih! Mutt mä painun takasi goisii, mami lupas purkaa tän joltai korpulta =o Se on moi taas huamisee kaikille!

-----------------------------------------------------

On nukuttu, on. Ja Vincent oli eilen illalla oikein hyvällä tuulella saadessaan herkkuaan. Mukava, että kissakin oli tyytyväinen. Joku tuli juuri sisään. Siirtyykö hän kaffettimelle? Jännitys tihenee....

Päivän lekurimoka: Potilas on itse 10-lapsisesta perheestä. Perheen isä kuollut, kun tämä 11-vuotias. (Olipa nuori isä, jos oli ehtinyt laittaa alulle 10 lasta ja vasta 11-v.) 

Päivän biisi: Leikkikalu

Luettua: Anneli Leinonen - Valkeita lankoja. Tarinoita toisesta todellisuudesta. Suosittelen ehdottomasti! Lisäksi aloitettu kokoelma Pikku juttu - Naisen rikos - Intohimosta rikokseen ,D Vinkeitä vaihtoehtoja... ei, kyllä tämä ainakin häviää Allyn mielikuvamurhille, kannattaa lukea mainioista blogimurhista (hrrrr, pelottaa...).

                                265380.jpg

                             TOUHUKASTA TORSTAITA!