Tänään on kuulemma se ensimmäinen sunnuntai, kun kaupat saavat olla auki sunnuntaisin ennen joulua. Prle. Eikö mikään riitä. Sinne vaan, riehumaan ja kitisemään jouluostosten kanssa. Paljon kannattaa ottaa lapsia mukaan, hehän selkeästi viihtyvät kauppojen kuumuudessa ja ruuhkassa. Minusta kaupat voisivat olla auki läpi vuoden myös sunnuntaisin. Toisi lisää työpaikkojakin, jos  työnantajat velvoitettaisiin palkkaamaan näihin töihin vaikka työttömiä eikä työlistoja tehtäisi niin, että jo vakituinen henkilöstö niistä kärsii. Kumma, kun tästä ei vain haluta neuvotella. Ei silti, minulla on asiaa kauppaan vain kerran viikossa. Jos viikolla puuttuu jotakin, sitten ollaan ilman sitä. Harvinaisen yksinkertaista.

Jälleen siis inha sunnuntai punkeaa päälle. Ja kotityöt. Eilisen vietin lähes kokonaan peiton alla. Päikkärit olivat surkeaa laatua, lähinnä painijaisia. Sen sijaan yöunet kestivät lähes 8 h - lähellä ennätystä jo. Eikä kissikään hirveästi narissut aamuyöstä. Kun Vincent kävi pummaamassa minua ylös, sähisin vain: "Hiljaa!!!" ja hiljaista tuli. Nyt hän on saanut herkkunsa ja minä ensimmäiset aamukaffet ja mömmöt. Odottelemme molemmat siis vaikutusta. Huomisaamu pelottaa jo valmiiksi, lähinnä nuo kelit. Pakko on uskaltautua ulos eli roskikselle ja Kummisedälle ainakin. Jospa olisi edes hiekoitettu jossakin välissä. Miksi muuten hiekassa säästetään? Sama vaiva se kai on poistaa sitä vähän enemmänkin sitten keväällä? Minä en ymmärrä - taidan olla tyhmä Welhottareksikin...

                                248137.jpg

Tässä muuten kehno kuva unisieppajasta, kun tuli kerta luvattua. Toimii, kannattaa investoida tähän suursijoitukseen. Mieluummin niin, että joku sen sinulle itse tekee....

Uhkasin eilen puuttua perintöasioihin. Jep. Welhottarella olisi siihenkin idea. Eli koska monet ovat rakentaneet erinomaisen varallisuutensa perimällä, asialle olisi tehtävä jotakin. Asetetaan raja, jonka jokainen perijä saa periä, vaikkapa verottomana. Ylimenevä osa korvamerkitään johonkin yleishyödylliseen tarkoitukseen. Jos henkilö kuolee sairauteen, perintöosuus menisi tietysti terveyhuoltopuolelle. Jos vaikka itsemurha, mielenterveystyöhön jne. Liikenneonnettomuus, liikenneturvallisuuden parantamiseen. Olisiko liian helppoa, mitä? Säästyttäisiin inhottavilta perintöriidoiltakin, jotka jatkuvat vuosia (kuten Welhotarta hyvinkin lähellä olevassa asiassa...). Tietysti testamentissa voisi itse korvamerkitä omat varojensa jäännökset käytettäväksi vaikka HKL:n bussikuskien käytöstapojen opettamiseen tms. Pääasia olisi, että mitääntekemätön pikku-juippi ei saisi käsiinsä miljoonaomaisuuksia, joilla sitten päheltäisi ilman omaa ansiotaan. Ja pitäkääpä tämä mielessä - kirstussa EI ole taskuja!

------------------------------

Purrrve, kavrut! Ett me ollaa mamiskan kaa goisittu - huh. Mamiskaki siis. Se ei ees viittinyt herää, kun mä herättelin sitä. Hei - aatelkaas nyt. Sano vaa, ett hiljaa, ja sillä äänensävyllä ett mun oli paras mennä basee takasi goisaa. Ähh - tänää sill on taas pölkkäripäivä. Se meinas jo eilen pölkkäröidä, mutt ei se jaksanu. Mä inhoon pölkkärii ja sitt moppii. Moppii viälä enempi, sen mä yritän tapaa tai sihistä kualiaaks! Muute on ollu tosi nastaa. Me syätii oranssii fisuu ja se oliki tosi namiiiiii - mä en vaan saanu tarpeeks, mä oisin syäny lisääki. Ei sitä kyll kauheen paljon ollukkaa. Mä sain 1/3 siitä, mitä mamiska sai. Sitt se söi kaikkee muuta ihmisruokaa ja mä sain uusii naksui ja pehmoruokaa. Ja sitt mentii taas goisii ,D Ja maitonappien paikan mä melkee tiijänki jo - mä oon vaklannu, mist mami ne hakittaa ja nyt mä tiedän. Mutt mä en saa noit ovii auki, ne on hurjan jäykät avata....ilkeetä. Eikä sitä pussiikaa saa itte auki. Mä koklasin tyhjällä pussilla ja se oliki nii vaffaa ja pluikasta, ettei kynnet eikä ees mun sapelinterävät hampaat pystyny siihe! Aatelkaas - kyll kissien elämä tehään vaikeeks, ku ei itte saa omii kaakkipussejaa ees auki. Oiskoha jossain noit kaakkei kilottain myytävänä? Mä vaa mietin. Ei ollu tuala yhessä paikkaa, mitä mami katto, voiks siält tilata kissipapanapussei. Ne pussitki oli suhtees aika kalliita. Mami sano, ett sill hinnall sais ainaski 1.5 pussii enemmä tost mein kaupasta. Jos Kummisetä vaiks hakis täll viikoll. Kyll se varpisti hakee, kun mä kerta oon sen Kummipoika, hrrrrrrrr. Ei multa voida kieltää mitää, jos mun on tarvis saada jotain, eihä *kissisulovirne*?

248139.jpg

Täss mä luen välill mamin kirjaa ja tuijottelen tota kaakkipussii, se on toss kirjan takana, sitä ei näy! Sillo mami hermostu, ku mä kökin toss tualill koko ajan sen viäress ja yritin pummii niit kaakkei, ett siks se siirti ne pois ja jömmaa! Mutt nyt tarttis saada viälä pari kaakkii ja mennä uusiks vähä lötköllee. Se on purrrrrrrrrrrrrrr kaikille kattiskoille! Pitäkää orjia silmillä, joulu on tulossa....

--------------------------------------

Tulossa on erittäin ankea työviikko, johon pitää juuri kohta alkaa valmistautua. Ja sitä kestää koko tämän päivän. Ensi yön unet tiedän jo menettäneeni. Toivotetaan muille kuitenkin parempaa viikon alkua jo heti huomisaamusta lähtien eli heräämisestä, ennenkuin pääsette lukemaan edes päivitystäni ;D

Päivän slogan: En ymmärrä, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja!

Kesken oleva kirja: Jyrki Hämäläinen - Iso D

Päivän biisi: Kauan

HAA - AURINKO NOUSEE JUURI KOHTA, ULKONA ON AIKA KAUNISTA JA PARVEKELYHDYSSÄ PALAA KYNTTILÄ - MUKAVAA SUNNUNTAITA KAIKILLE!